Неділя
17.11.2019
08:51
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Заступник директора з НВР ЕЗОШ № 4
Головна Реєстрація Вхід
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 61

Корисне
Корисне
Для вчителів, батьків і учнів


















Методичний портал
Методичний портал


«Методичний портал»

«Методичний портал2»



Лічильник

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2011 » Липень » 22 » Російський урок для Табачника: Поки ідеологи борються за мізки школярів, вони працюють дедалі гірше
17:24
Російський урок для Табачника: Поки ідеологи борються за мізки школярів, вони працюють дедалі гірше

В старших класах українських шкіл вивчають забагато предметів. Про це нещодавно заявив Дмитро Табачник. Мовляв, у 11-х класах вивчають 12–18 дисциплін, а треба – 8–9, "як це робиться у європейських країнах та буде на пострадянському просторі". Європейських прикладів міністр, щоправда, не навів, але зауважив, що в РФ така реформа вже триває.


В нинішній РФ справді провадяться спроби скоротити кількість предметів, які вивчають тамтешні старшокласники, але це спричиняє палкі дискусії. Цьогоріч, скажімо, резонансу набув проект нових стандартів навчання в старших класах.

Зауважимо, що в проекті настирливо повторюються заклики організувати навчання підлітків так, щоб забезпечити з боку останніх всебічну "готовність до захисту Батьківщини" та відсіч "фальсифікаціям історії Росії на шкоду її національним інтересам".

Водночас нова концепція не дуже-то скерована на отримання знань як таких. Так, предметів, обов'язкових до вивчення, російська концепція передбачає аж ніяк не 8–9, а 16. Але хитрість у тому, що з них обов'язковими мають бути лише три. Але які? Напівмілітарні "Основи безпеки життєдіяльності", фізкультура та цілком ідеологічний предмет "Росія у світі". Як відверто заявлено в концепції, саме він і покликаний "формувати погляд на світ" з погляду "національних інтересів Росії".

Ще один предмет учень обирає собі як обов'язковий до поглибленого вивчення. Теоретично ідея добра: така собі профпідготовка, починаючи з дев'ятого класу. Разом із тим, на практиці такий підхід означатиме занадто раннє (як вважає чимало російських академічних світил) відсікання тих дисциплін, які дають нормальний багаж знань про світ.

На це ж працює і об'єднання всіх інших дисциплін у шість блоків, із кожного з яких учень може обрати максимум два предмети. Тобто вивчати одночасно алгебру, геометрію та інформатику, або, скажімо, російську мову, історію та суспільствознавство не вийде. От і готуйся тут стати математиком чи журналістом.

Найбільший фурор мала публічна заява головного творця концепції, генерального директора російського видавництва "Просвещение" Алєксандра Кондакова: "Для будь-якої держави виховання громадянина і патріота своєї країни є головним завданням, воно важливіше за математику чи фізику. Фізику можна вивчити потім..."

Тимчасом необхідність покращувати так звані загальні знання – це не вигадка високочолих академіків. Ще два місяці тому Всеросійський центр дослідження громадської думки провів дослідження, результати якого вразили фахівців. Виявилось, 32% росіян вірять у те, що Сонце обертається довкола Землі, 46% – що антибіотики вбивають віруси, а 29% – що первісні люди жили одночасно з динозаврами. Яку "фізику" можуть "вивчити потім" такі громадяни, питання риторичне.

Унизці найскандальніших пунктів дослідження засвідчило поступове збільшення кількості невігласів. Так, у те, що Сонце обертається навколо Землі, 2007 року вірило лише 28% росіян.

Така катастрофічна ситуація з найпростішими знаннями якнайяскравіше підтверджує, що пострадянська школа потребує нагальних реформ. Але так само очевидно, що реформи в бік примітивного скорочення "загальної" освіти на користь "спеціалізованої" ситуацію лише погіршать. І тут, начебто, саме час відповідним українським структурам та їхнім керівникам повчитися на чужих помилках. Але ми натомість чуємо, що і в нас "реформи" рухатимуться тим самим шляхом, що й у РФ.


Найцікавіше, що міністр Табачник ще 7 вересня того року високо оцінив наведені спроби російських реформ. Сталося це в Російському центрі в Києві під час зустрічі з гендиректором видавництва "Просвещение" Кондаковим. Тим самим, який точно знає, що російські "національні інтереси" для школярів важливіші, ніж якісь там фізика з математикою. Важко позбутись відчуття, що тут і варто шукати відповідь на запитання, хто насправді є автором "реформ" Дмитра Табачника. І до чого ці реформи призведуть.



Автор: Олександр Михельсон

За матеріалами: tyzhden.ua
Переглядів: 502 | Додав: bossag2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Погода

Мудрий вислів

Пошук

Календар

Годинник

Архів записів

Друзі сайту
Друзья сайта
  • ЕНВК №1
  • ЕЗОШ №2
  • ЕБГ "Гармонія"
  • Ліцей
  • ЕНВК №5
  • ЕЗОШ №7
  • ЗІІТ
  • ЕНМЦ
  • ЦОППМ
  • Web-коло друзів
  • ЗапоВики